ads

1 Ekim 2011 Cumartesi

Türkiye'yi ve özelliklerini anlatan şiir örnekleri

Güzel Türkiye
Uzunca yürüdüm yollarında
Deresinden köprüsünden geçtim
Dağlarından akan pınarlarında
Buz gibi akan sularını içtim
Türkiye Zümrütten yeşil
Göllerinden,ırmaklarından geçtim
Dağlar,ovalar,ormanlar yiyeşil
Türkiye’mi yıldızlara bakarak seçtim
Türkiye denizlerin ne güzel
Denizlerinin üzerinden geçtim
Türkiye şehirlerin ne güzel
Türkiye körfezlerinde güzelliği seçtim
Türkiye tarihi eserlerine hayran kaldım
Öyle güzelsinki güzel Türkiye
Tarihi eserlerinden, rüyalara daldım
Dünya’yı dolaştım,seni seçtim,Türkiye
Mustafa Ciil Dirier
Konusu : Türkiye’nin coğrafi güzelliklerini anlatan bir şiir.

Türkiye Güzelliesi 3
Bolu beyi tuzak kurmuş ağları,
Geçit vermez Köroğlu’nun dağları.
Yağız olmuş uyuz denen tayları.
Tek yürekte buluşalım Türkiye’m.
Al yanaklı Amasya’nın elması,
Dört bucağı şehzadeler yuvası,
Aşıklar diyarı ünlü Sivas’ı,
Ozanlarla dolaşalım Türkiye’m.
Bir başkadır Bilecik’in Söğüt’ü,
Atamız Osman Bey orda büyüdü,
Edebali verdi ona öğüdü,
Geçmiş ile barışalım Türkiye’m.
Kilimler şehridir iirdağ, Uşak.
Konya ovasında altından başak.
Buldan’da dokunur ibrişim kuşak.
Her köşene ulaşalım Türkiye’m.
Bir yarımadadır ülki toprağın,
Şifalı suların maden kaynağın,
Dağı, taşı elmas şu Zonguldak’ın,
Sevdasına karışalım Türkiye’m.
Fıkra olmuş Of, Ağrı Yunanlı’ya,
Çarpılır girenler Tokat’ta koya,
Kapılır yabancı müthiş korkuya,
Sevincine katışalım Türkiye’m.
Gezdim hayalimde Türkiye’m seni,
Yakut gerdanlıksın dünyanın beni,
Asya Avrupa’sın gizle buseni,
Hoş nazarla bakışalım Türkiye’m.
Rabia Barış
Konusu: Türkiye’nin yörelerini ve yörelerin özelliklerini dile getiren bir şiir.

CENNETİM ANADOLU
Ey Türk, Türkün oğlu,
Yurdum güzellik dolu;
Toprağım gül kokulu
Benim cennettim Anadolu
Dağı, yaylası, ovası, deniz
Binim, Akdeniz, Karadeniz
Marmara bizim deniz,
Benim cennettim Anadolu
Nuruyla yatsın Atatürk’üm
Aydınlandı onunla her günüm
Atam diyor, doğdukça her günün
Yükselecek benim cennet Anadolu’m
Alem-i Sır

TÜRKİYE’M
Güzel denizleriyle, dağlarıyla,
Ovalarıyla, yaylalarıyla, şehirleriyle
Köprüleriyle, taşlarıyla, yollarıyla,
Güzel özellikleriyle TÜRKİYE’M
Güzel kuşlarıyla, böcekleriyle,
Neşesiyle, çiçekleriyle, bitkileriyle
Meyveleriyle, sebzeleriyle, insanlarıyla
Güzel Türkiye’m

Biz Türkiyeyiz
Biz kimiz?
Türküz,
Kürtüz,
Ermeniyiz,
Çeçeniz,
Lazız,
Arapız,
Arnavutuz,
Çerkeziz,
Bu coğrafyada
Tek amaç ve
Tek güç için
Vatana sahiplenen
Amaçta birleşen
Milletiz
Ne güzel
Bütün sıcaklığıyla
Hepimizi kucaklıyor
Ana gibi
Koca ülke
Türkiye
Süheyl Türkoğlu

Güzel Türkiye
Uzunca yürüdüm yollarında
Deresinden köprüsünden geçtim
Dağlarından akan pınarlarında
Buz gibi akan sularını içtim
Türkiye Zümrütten yeşil
Göllerinden,ırmaklarından geçtim
Dağlar,ovalar,ormanlar yemyeşil
Türkiye`mi yıldızlara bakarak seçtim
Türkiye denizlerin ne güzel
Denizlerinin üzerinden geçtim
Türkiye şehirlerin ne güzel
Türkiye körfezlerinde güzelliği seçtim
Türkiye tarihi eserlerine hayran kaldım
Öyle güzelsinki güzel Türkiye
Tarihi eserlerinden, rüyalara daldım
Dünya`yı dolaştım,seni seçtim,Türkiye
Mustafa Cemil Dirier

Bir sevdasın Türkiyem
Anadolu baştan başa vatanım
Ecdattan yadigar yersin TÜRKİYEM
Çoktur toprağında şehit yatanım
Gönülde sevdamız birsin TÜRKİYEM
Çanakkale aziz kutsal toprakmış
Şehidin kanları üstüne akmış
Mektubunda yazar hep Sarıkamış
Seyyit çavuş gibi ersin TÜRKİYEM
Kıyamete kadar sönmez yıldızı
Nine hatun gibi kadını kızı
Sütçü imam kokar ovası düzü
Yıkılmaz kalesin sursun TÜRKİYEM
Seninle övünür dik durur başım
Senin için bitmez benim savaşım
Nimettir toprağın ekmeğim aşım
Allah Bereketin versin TÜRKİYEM
Düşmanı kendine **** eğlettin
Ağıtlar yaktırdın türkü söylettin
Minarenden ezan sesi dinlettin
Bağımsız ilkesi hürsün TÜRKİYEM
Anlatsam tarihin geçmişin derin
Cihanda bulunmaz eşin benzerin
Medeniyet kültür asıl hünerin
Dünyaya örnektir dersin TÜRKİYEM
Hangi devlet senin yerini tutar
Sevgin yedi düvel içinde atar
Evliya alimi bağrında yatar
Allah’ın vergisi nursun TÜRKİYEM
Nice çağ yaşattın sen kucağında
Peygamber nişanı var sancağında
Şehitlerin kanı al bayrağında
Seni gören selam dursun TÜRKİYEM
Sen Türklüğün yurdu aziz vatansın
Tuncay vatandaşın közünde yansın
Sana hain bakan yüzler utansın
Gözleri gerçeği görsün TÜRKİYEM
Tuncay Akdeniz

Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.
Memleket isterim
Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.
Memleket isterim
Ne zengin fakir, ne sen benn farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.
Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikayet ölümden olsun.
Cahit Sıtkı Tarancı

TürKiYe
Bayrağı var aldan kırmızı
Toprağında şehitleri
Vatanı var özgür yaşayan
Gökyüzünde bulutları
Sevgi desen hepsinden çok
Sevgi varsa mutlulukta çok
Yeşilinden alına, alından moruna
Çiçekleri çok
Yürek ister bakmaya
Ekini var tarlasında
Suyu var ırmağında
Eli kolunda, aklı yerinde
Canı burnunda Türkiyem’in!

GÜLÜMSE TÜRKİYE
Gülümse Türkiye çatma kaşını
Aya yıldızlara değdir başını
Gülümse Türkiye sana yakışır
Sevgiler vefalar sende akışır
Gülümse Türkiye memnuniyetin
Harcıdır bilirsin medeniyetin
Gülümse Türkiye sar insanını
Güvenle kıpırdat halkın kanını
Gülümse Türkiye olsun meyveler
Hikmetle verimle dolsun heybeler
Gülümse Türkiye çok yağsın rahmet
Doğursun bitkiler çekmesin zahmet
Gülümse Türkiye gözün ışısın
Cümleye malumdur aşk yoldaşısın
Gülümse Türkiye acılar dinsin
Yekpare gülyüzlü güleç yiğitsin
Gülümse Türkiye insanlık gülsün
Yollarına renk renk güller dökülsün
Mevlüt Yanar

Türkiye
Kim ne derse desin ille Türkiye.
Türlü çiçeklerle, gülle Türkiye.
Bezenmiş denizle, gölle Türkiye.
Sen Türk’ün şen yurdu şirin Türkiye.
Gidecek yerim yok, mekan Türkiye.
İmkansız ruhuma imakan Türkiye.
Kimi düşmanları yakan Türkiye.
Çok özeldir bende yerin Türkiye.
Tek dost bilirim ben o da Türkiye.
Yarım olsa bile ada Türkiye.
Ya Türkiye dedim yada Türkiye.
Kimi şeyler var ki derin Türkiye.
Yücel’ in vatanı canı Türkiye.
Damarında akan kanı Türkiye.
Türk’ün anadolu şanı Türkiye.
Eğilmezdir senin ser’in Türkiye.
Mehmet Yücel

Türkiyem
Evrende yaşayan en güzel millet
Aziz milletin otağı mülkiyem.
Bayrağı taşıyan en güzel millet
Türkiye’m Türkiye’m canım Türkiye’m.
Dünyada başka bir benzerin yoktur
Varlığın düşmanın kalbinde oktur
Bayrağın kırmızı, hilalin aktır
Türkiye’m Türkiye’m canım Türkiye’m.
Yurdumda yılmayan bekçilerin var
Tarihte, kültürde emekçilerin var
Vatanı kollayan Mehmetçiklerin var
Türkiye’m Türkiye’m canım Türkiye’m.
Varlığın bizlere huzur veriyor
Ata’nın gençliği güller deriyor
Münevver’in başı göğe eriyor
Türkiye’m Türkiye’m canım Türkiye’m.
Münevver Düver

Güzel Türkiye
Uzunca yürüdüm yollarında
Deresinden köprüsünden geçtim
Dağlarından akan pınarlarında
Buz gibi akan sularını içtim
Türkiye Zümrütten yeşil
Göllerinden,ırmaklarından geçtim
Dağlar,ovalar,ormanlar yemyeşil
Türkiye`mi yıldızlara bakarak seçtim
Türkiye denizlerin ne güzel
Denizlerinin üzerinden geçtim
Türkiye şehirlerin ne güzel
Türkiye körfezlerinde güzelliği seçtim
Türkiye tarihi eserlerine hayran kaldım
Öyle güzelsinki güzel Türkiye
Tarihi eserlerinden, rüyalara daldım
Dünya`yı dolaştım,seni seçtim,Türkiye
Mustafa Cemil Dirier

Yok ki Başka Türkiye
Memleket bizimdir,insanlar bizim
Hepimiz aynıyız salkımda üzüm
Hoşgörü,kardeşlik en iyi çözüm
Akıllı ol yok ki başka Türkiye
Türkiye karışsın ister ecnebi
Karışsında farketmez ki sebebi
Unutma hoşgörü denen edebi
Akıllı ol yok ki başka Türkiye
İsimlerimiz bir, birdir dinimiz
Aynı denizlerde yüzer gemimiz
Ayrılık demeye varmaz dilimiz
Akıllı ol yok ki başka Türkiye
Saygı gösterirsen saygı görürsün
Bölmeye kalkarsan elbet ölürsün
Kötü düşünenler her gün sürünsün
Akıllı ol yok ki başka Türkiye
Ozan Kasım bende ülke evladı
Başka memlekette bulmadım tadı
Her daim yaşasın Türkiye adı
Akıllı ol yok ki başka Türkiye
Kasım Kol

Can Türkiye’m
Dağlarında soğuk suyun
Çanakkale’dir can ruhun
Dumlupınar, İstanbul’un
Öz mekanım can Türkiye’m.
Can Türkiye’m, can Türkiye’m
Toprağın kutsal Türkiye’m
Al bayrağım göklerinde
Dalgalansın can Türkiye’m.
Gökten bayrak inmeyecek
Ezanlar hiç dinmeyecek
Bu meş’ale sönmeyecek
Canım cananım Türkiye’m.
Değişmem seni dünyaya
Selamlar olsun ataya
Hacı Bektaş, Mevlana’ya
Dergah olan can Türkiye’m.
Celal Sevencan

Türkiye’m
Sırtımı dayadım karlı dağına
Ormanın güzeli sende Türkiye’m
Vuruldum bahçene hem de bağına
Meyvenin güzeli sende Türkiye’m
Sevgi dolu dost canlısı insanın
Rağbet görmez hiç birisi kavganın
Kalbimizde yeri başka sevdanın
Aşkların güzeli sen de Türkiye’m
Ovası yaylası güzel yurdumuz
Gönülden sevdalı sana ferdimiz
Barış için savaş eder ordumuz
Askerin yiğidi sende Türkiye’m
Zengin toprakların bakir dağların
Denizi arzular coşkun suların
Demir kömür daha nice madenin
Zenginliğin hepsi sende Türkiye’m
Gönül arzular ki hep böyle olsun
Nefret çıksın kalpler sevgiyle dolsun
Güzel insanımın yüzü hep gülsün
Dilekler umutlar sende Türkiye’m
Osmaniye 15.06.2006
Mustafa Kuruldak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ads2